Τετάρτη, 22 Σεπτεμβρίου 2010

Με πνίγεις (Σωκράτης Μάλαμας)



Mε κλάματα και απειλές
μ' ανοησίες και ψευτιές
σκηνές τα βράδια που γυρνώ
και μια κοιλιά ως το λαιμό.
Mε πνίγεις?

Eλα πουλί μου, ξέχασέ τα όλα
η τυραννία είναι τέχνη υψηλή
το θέατρό σου είναι μισό
και το κουράγιο μου λειψό πως να σταθώ;

M' αφορισμούς και με λυγμούς
με φόβους και με εκβιασμούς
κρατάς στο χέρι τα κλειδιά
μου φαρμακώνεις τα όνειρα
με πνίγεις, με πνίγεις

Eλα πουλί μου, ξέχασέ τα όλα
η τυραννία είναι τέχνη υψηλή
μια κομμωδία που αντηχεί στυφά
σα κούφια ώρα που μας κυνηγά

Eλα πουλί μου, ξέχασέ τα όλα
η τυραννία είναι τέχνη υψηλή
το θέατρό σου είναι μισό
και το κουράγιο μου λειψό πως να σταθώ;

Με πνίγεις... ένας τίτλος που τα λέει όλα, τόσο λιτός μα τόσο περιεκτικός. Το συγκεκριμένο τραγούδι με στίχους και μουσική του Σωκράτη Μάλαμα είναι ένα από τα αγαπημένα μου αυτού του καλλιτέχνη και χρονολογείται αν θυμάμαι καλά γύρω στο 1991. Παλιό και αγαπημένο. Αν και ο Σωκράτης στις συναυλίες του δεν μας κάνει το χατίρι και το παίζει σπάνια, περίπου μια φορά τα 10 χρόνια (μπορεί και να υπερβάλω λίγο ας μας βοηθήσουν οι φίλοι σε αυτό). Το καλό με τα καλά-ποιοτικά κομμάτια είναι ότι ο καθένας δίνει και διαφορετική ερμηνεία στους στίχους, ανάλογα με τα προσωπικά του βιώματα. Καλά, για τη μουσική ας μη μιλήσω εδώ η κιθάρα έχει τον απόλυτο λόγο και περιστοιχίζει το κομμάτι και τη μαγική φωνή του Σωκράτη με τρόπο που μόνο αυτός ξέρει καλά. Ας δούμε λοιπόν τί μπορεί να μας πνίγει. Μας πνίγουν οι εξαρτήσεις είτε πρόκειται για ναρκωτικά (συμπεριλαμβάνω και το αλκοόλ) είτε πρόκειται για αγάπη και έρωτα. Άλλες καλές άλλες κακές εξαρτήσεις, όλες έρχεται η στιγμή που μας πνίγουν. Μέσα από εκβιασμούς μας οδηγούν σε μία ψυχολογική ίσως και σωματική τυραννία. Δύσκολα μπορείς να ξεφύγεις και πάντα έχουν αυτές τον πρώτο λόγο. Υπάρχει ένταση και ένα θέατρο παραλόγου παίρνει το πάνω χέρι, δεν μπορείς να αντιδράσεις παρά μόνο να φωνάξεις ή να γράψεις ένα τραγούδι σαν κι' αυτό. Ένα αριστούργημα που για τους δικούς σου λόγους δεν θες να το πολυθυμάσαι και το παίζεις μόνο όταν πραγματικά το αισθάνεσαι. Μπράβο Σωκράτη που από τότε μέχρι τώρα μας προσφέρεις μοναδικά τραγούδια που μας συνοδεύουν σε όλες μας τις στιγμές.

Ακούστε το



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου